تعمیرات تخصصی انواع خودروهای آلمانی، بنز، Bmw، پورشه و...

ضد یخ برای خودروها

ضد یخ برای خودروها

اهمیت استفاده از ضد یخ برای خودروها

 

مایع ضد یخ رادیاتور چیست؟

مایع ضد یخ که با آب به سیستم خنک کننده موتور اضافه می‌ شود، برای پایین آوردن نقطه انجماد و بالابردن نقطه جوش سیستم طراحی گردیده که یعنی با اضافه کردن مایع ضدیخ به سیستم خنک کننده‌ خودرو، دمایی که ماشین میتواند بدون جوش آوردن، در آن دما حرکت کند افزایش میابد.
خنک کننده یا ضدیخ افزودنی ای بر پایه الکل بوده که به طور معمول رنگی سبز دارد (رنگ قرمز، آبی یا نارنجی هم میتواند داشته باشد) و از اتیلن گلیکول ساخته شده می باشد..

با شروع فصل سرما دغدغه اصلی مالکان خودرو ، استفاده از ضدیخی مناسب برای جلوگیری از یخ زدگی و حافظت از موتور خودرو میباشد. در واقع استفاده از مایع ضدیخ / ضدجوش در فصل گرم هم امری ضروری بوده که در بیشتر مواقع به این موضوع توجهی نمیشود.

توصیه میشود مایع خنک کننده موتور به صورت سالیانه یا هر ۳۰ هزار کیلومتر تعویض شود. تا از یخ زدگی ، جوش آوردن و مهم تر از همه از خوردگی اجزای موتور جلوگیری بعمل آید.

گفتنیست سیستم خنک کاری پیشرانه باید حداقل سالی دو مرتبه مورد بازدید و بررسی قرار گیرد تا در صورت احتمال بروز نشتی ، مشکل مورد بازبینی و اصلاح قرار گیرد.

نکته مهم اینکه میزان ترکیب مایع ضدیخ/ ضدجوش با آب رادیاتور باید بر مبنای دمای منطقه تعیین شود،

و ترکیب بی اساس آن با آب شما را از کسب نتیجه مطلوب دور مینماید. البته قبل از آن بهتر است اول از درستی سیستم رادیاتور اطمینان حاصل کرده تا از بروز نشتی جلوگیری به عمل آید.

تعمیر خودرو و تعمیرات ضد یخ آن

خودروهای واردتاتی هم به علت لوکس بودن نیاز به بازرسی و رسیدگی دارند.

مونیخ سرویس بسیار عالی عمل کرده و با خیال راحت میتوانید تعمیر بی ام و و دیگر خودروهای خارجی خود را به ما بسپارید.

تعمیر بی ام و خود را به تعمیرگاه های تخصصی مانند مونیخ سرویس بسپارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *