تعمیرات تخصصی انواع خودروهای آلمانی، بنز، Bmw، پورشه و...

چند نکته ای که راجع به بی ام و نمیدانستید

نکته های جالب راجع به بی ام و
1 ژانویه

چند نکته ای که راجع به بی ام و نمیدانستید

چند نکته ای که راجع به بی ام و نمیدانستید!

بی ام و یکی از قدیمی‌ ترین و مطر‌ح‌ ترین خودروساز‌های جهان است که تاریخچه‌ی گسترده‌ای را در پس خود دارد. محصولات این شرکت نام‌ و آشنای آلمانی در کلاس خود جز بهترین‌ های جهان هستند. در این مقاله به نکات خواندنی در خصوص بی‌ ام‌ و اشاره کرده‌ ایم که به احتمال قوی از آن‌ ها بی‌ خبر هستید.

نکته های جالب راجع به بی ام و ( BMW) :

✍بی‌ ام‌ و بهترین پیشرانه ممکن را برای هواپیمای Red Baron ساخت

این تکنولوژی به صورت مستقیم در پیشرانه‌ی جنگنده‌ی افسانه‌ای Red Baron نیز به کار رفت. پیشرانه‌ی مذکور بهترین و افسانه‌ ای‌ ترین نمونه‌ی موجود در جنگ جهانی اول نامیده ‌شد.

✍ساختمان اصلی بی‌ ام‌ و میراث پیشرانه افسانه‌ ای چهار سیلندر است

با اینکه بهترین عمکرد بی‌ ام‌ و با پیشرانه‌های شش سیلندر بوده است، اما بیشتر شهرت این شرکت به‌ خاطر پیشرانه‌ های فوق‌ العاده‌ ی چهار سیلندر خود در سال ۱۹۶۰ است. به همین دلیل معمار اتریشی ساختمان اصلی بی‌ام‌و، آن را به شکل یک پیشرانه چهار سیلندر ساخته است.

✍آن‌ ها همچنین فضای داخلی هواپیما را طراحی می‌ کنند

کابین‌ های قسمت first class هواپیمایی سنگاپور توسط بی‌ ام‌ و طراحی شده و این نشان‌ گر فعالیت روزهای اول این شرکت است که پیشرانه‌ های هواپیما را می‌ ساخت.

✍لوگو در حقیقت به افتخار Rapp Motor و Bavaria به این شکل درآمده است

رنگ‌ های آبی و سفید؟! بله، آن‌ ها رنگ‌های ملی ایالت باواریا هستند، نه سفیدی ملخ هواپیما در آسمان آبی یا هرچیزی که شنیده‌اید. درست است که شباهت لوگو به ملخ پیشرانه هواپیما فوق‌ العاده است اما این لوگو فقط یک ایده‌ی طراحی است. شرکت Rapp Motor یکی از شرکت‌های کلیدی در تاسیس Bayerische Flugzeugwerke بوده است و زمانی که BMF در سال ۱۹۱۷ به BMW تبدیل شد، لوگوی شرکت ترکیبی از آرم Rapp Motor و رنگ‌ های ایالت Bavaria شد.

✍همه فکر می‌کنند لوگوی بی‌ ام‌ و نماد ملخ‌های در حال چرخش پیشرانه هواپیما است، اما اشتباه می‌ کنند

بر خلاف باور عمومی، لوگوی بی‌ ام‌ و پیش از این که پیشرانه‌ ی ملخی وجود داشته باشد، وجود داشت. این یک طراحی فوق‌ العاده است که چشم را نوازش می‌ دهد. اما این دایره، خاص خود بی‌ ام‌ و نیست.

این هم از نکته های جالب راجع به بی ام و که برای خودم جالب بود ، برای تعمیرات بی ام و به تعمیرگاه تخصصی بی ام و مونیخ سرویس مراجعه کنید تا از خدمات حرفه ای مونیخ سرویس بی بهره نمانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *