تعمیرات تخصصی انواع خودروهای آلمانی، بنز، Bmw، پورشه و...

ساعت کردن گیربکس چیست؟

ساعت کردن گیربکس چیست؟ تعمیرگاه تخصصی بنز و بی ام و ۰۲۱۲۶۸۵۶۰۰۲
1 ژانویه

ساعت کردن گیربکس چیست؟

ساعت کردن گیربکس چیست؟

اگر صاحب خوردروی اتومات هستید حتما ساعت کردن گیربکس به گوشتان خورده. در گیربکس اتوماتیک خودرو با استفاده از سیستم انالیز نیروی لازم برای حرکت چرخ ها را تشخیص میدهد. و با استفاده از مبدل گشتاور سر گیربکس، نیرو را کنترل میکند. به این ترتیب دیگر نیازی نیت خودتان مقدار نیروی وارد شده به چرخ ها را کنترل کنید. یک گیربکس اوماتیک از جهار قسمت تشکیل میشود. قطعات مکانیکی، پمپ های هیدرولیکی، سیستم برقی و قسمت کامپیوتری. قسمت کامپیوتری وظیفه بررسی و انالیز کردن را بر عهده دارد.

در واقع ساعت گیربکس BMW محلی است که تمام کانال های روغن گیربکس را در خود جای داده است. در این قسمت سوپاپ ها با استفاده از فشار فنر ها یا فشار روتی، تغییر مکان میدهند. نتیجه این تغییر مکان، تغییر جهت و فشار روغن گیربکس است که، توربین ها و سرورها را کنترل میکند. در نتیجه ضریب دنده در گیربکس میشود.

مطلب پیشنهادی : تعمیرگاه بنز لوکس در تهران

حرفه ای ترین تعمیرگاه بی ام و

تعمیرات تخصصی بی ام و

ساعت کردن گیربکس یا تنظیم والف گیربکس 

ساعت کردن گیربکس در حقیقت همان تنظیم کنترل والف یا ساعت گیربکس است. تنظیم کنترل والف گیربکس BMW گاهی باید انجام گیرد. بهتر است این کار را به تعمیرگاه تخصصی بی ام و بسپارید. زمانیکه شیر برق کنترل والف خراب میشود یا ضعیف میشود، احتمالا برای گیربکس آن مشکل پیش آمده است. به ویژه اگر خودروی شما تولید بعد از سال ۱۹۹۹۶ باشد. در خودرو های تولید شرکت بنز برای گیربکس، شیرهای برقی جدید در نظر گرفته شده و وظیفه آن کنترل جریان روغن است. خودروهای جدید بنز دارای شیربرقی هستند که به گیربکس متصل است. در صورت ضعیف یا خراب شدن، گیربکس فقط روی یک دنده کار میکند و قادر به تغییر ضربه نخواهد بود.

چنانچه مقدار روغن گیربکس هم تنظیم نباشد، گیربکس توانایی کنترل فشار را به سوپاپ ها ندارد. در این مواقع خودرو به راننده هشدار تعویض روغن گیربکس را میدهد. ساعت کردن گیربکس به تنظیم مقدار روغن گیربکس مربوط است. اگر این علائم را از خودرو دریافت کردید آنرا به تعمیرگاه تخصصی در تهران نشان دهید.

ساعت کردن گیربکس چیست؟ تعمیرگاه تخصصی پورشه و بی ام و ۰۲۱۲۶۸۵۶۰۰۲

توربین گیربکس و وظیفه آن 

نحوه کار گیربکس دستی، در حقیقت رابط بین موتور و گیربکس و کلاچ است. در گیربکس بی ام و این کار توسط توربین گیربکس انجام میشود. در گیربکس اتوماتیک، قسمتی از وظیفه کلاچ به عهده مبدل گشتاور است. این سیستم به راننده اجازه میدهد تا چنانچه در حال حرکت بود و نیاز به ترمز داشت، بدون افت ناگهانی دور موتور، ترمز کند.  کار مبدل گشتاور در حقیقت همان دو پنکه است که یکی از آنها متصل به برق است و به پنکه دیگر هوا میدمد. اگر یکی از پنکه ها متوقف شود، پس از رها شدن سریعتر کار میکند تا سرعت آن معادل پنکه دوم شود.

تفاوت مبدل گشتاور و پنکه در این است که مبدل گشتاور از جریان روغن به جای جریان هوا برای گردش استفاده میکند. کار اصلی توربین گیربکس پمپاژ روغن برای انتقال نیرو از موتور به گیربکس است. علاوه برآن وظیفه شتاب دهی به گیربکس هم دارد.

قطعات مبدل گشتاور 

مبدل گشتاور همان توربین گیربکس است که نام انگیلیسی آن Torque Converter می باشد.  مبدل گشتاور قطعه کوچکی شبیه به کلوچه است. قطر آن حدود ۱۰ تا ۱۵ اینچ است و بین موتور و سیستم انتقال نیرو قرار میگیرد. مبدل گشتاور سه عنصر اصلی دارد. که این سه با هم کار میکنند تا نیروی موتور را به سیستم انتقال قدرت برسانند.

مبدل گشتاور از سه قسمت به نام، پمپ، توربین و هسته تشکیل شده است. پمپ روغن، از طرفی به میل لنگ و از طرف دیگر مستقیما به محفظه ی مبدل وصل است. پمپ با دوری برابر با دور موتور گردش میکند. توربین داخل محفشه ی مبدل قرار گرفته و به ورودی سیستم انتقال نیرو متصل است. توربین نیروس لازم برای حرکت وسیله نقلیه را فراهم میکند.

خرابی توربین گیربکس موجب پایین آوردن شتاب خودرو، عدم حرکت خودرو و … میشود.

مطلب پیشنهادی : تعمیرگاه بی ام و به صورت تخصصی

تعمیر بی ام و با دستگاه های هوشمند

تعمیرگاه بی ام و هوشمند

ساعت کردن گیربکس چیست؟ تعمیرگاه تخصصی بنز و پورشه و بی ام و ۰۲۱۲۶۸۵۶۰۰۲

تعمیر تخصصی گیربکس 

خیلی از صاحبان خوردورهای لوکس معمولا هزینه های زیادی و بی موردی را برای تعمیر خودرو خود میپردازند. اگر برای تعمیر به یک تعمیرگاه تخصصی مراجعه کنید، از این ضرر جلوگیری میشود. تعمیر خودروهای لوکس نیاز به دانش فنی و تجربه دارد. تعمیر خودروی خود را به مونیخ سرویس پسپارید. تعمیرگاه ما با سابقه درخشان و طولانی در زمینه تعمیر بنز، تعمیر پورشه، تعمیر ولوو و تمام خودروهای لوکس آلمانی در خدمت شماست. میتوانید برای هماهنگی با ما از طریق لینک زیر تماس بگیرید.

One thought on “ساعت کردن گیربکس چیست؟”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *