تعمیرات تخصصی انواع خودروهای آلمانی، بنز، Bmw، پورشه و...

تعمیر تسمه تایم بی ام و

تعمیر تسمه تایم بی ام و مونیخ سرویس
1 ژانویه

تعمیر تسمه تایم بی ام و

تعمیر تسمه تایم بی ام و

ابتدا باید بدانیم تسمه تایم چیست و زمان تعویض تسمه تایم بی ام و چه زمانی است؟ حتما تابه حال برای تعویض این قطعه به تعمیرگاه بی ام و مراجعه کرده اید. تسمه تایم یک قطعه بسیار حیاتی برای خودرو است که در قسمت موتور عمل میکند. داشتن آگاهی نسبت به آن بسیار ضروری است. تسمه تایم یک قطعه چندکاره است که نظم میان قطعات را فراهم میکند. وظیفه برقراری نظم در خودرو با تسمه تایم است. این قطعه میان قطعات ارتباط برقرار میکند تا در خودرو نظم برقرار شود.

تسمه تایم قطعه ای درون قمست پیشرانه خودرو است و حرکت سوپاپ ها و باز و بسته شدن آنها را تنظیم میکند. اگر تسمه تایم سالم باشد چهار عمل اصلی موتور یعنی مکش، تراکم، انفجار و تخلیه را نیز به درستی انجام خواهد شد. ظاهر این قطعه دندانه دندانه است و وظیفه اصلی آن متصل کردن میل لنگ به میل سوپاپ می باشد. در اینجا میخواهیم بدانیم نحوه عملکرد این قطعه در خودرو چیست و زمان  تعویض تسمه تایم بی ام و چه زمانی است.

سرعت چرخش میل سوپاپ همیشه باید نصف سرعت میل لنگ باشد. وظیفه تسمه تایم قرارگرفتن سوپاپ در وضعیت مناسب و تنظیم مناسب باز و بست شدن سوپاپ است. محل قرار گیری سوپاپ در هر خودرویی فرق میکند و در برخی از ماشین ها تسمه تایم در سر سیلندر جایگذاری شده است. تعویض این قطعه و تعمیر بی ام و  کار آسانی نیست. برای این کار باید حتما به تعمیرگاه تخصصی بی ام و مراجعه کنید.

مطالعه مطالب بیشتر :

ساعت کردن گیربکس چیست؟

تعمیرگاه تخصصی برای بی ام و کجاست؟

هزینه تعمیر و تعمیرگاه بی ام و

تعمیر و تعویض تسمه تایم بی ام و مونیخ سرویس

تعمیر بی ام و با تعویض تسمه تایم 

تعمیر تسمه تایم بی ام و  تنها یا جادادن دندانه ها در زنجیر انجام نمیشود. بهتر است هرگز خودتان برای اینکار اقدام نکنید. چون موتور دچار مشکل میشود و سوپاپ و پیستون به یکدیگر ضربه وارد میکنند. بهترین کار این است که برای تعمیر بی ام و  و تعویض این قطعه به تعمیرکار تخصصی مراجعه کنید. در غیر این صورت هزینه شما چند برابر خواهد شد.

در خودورهای اولیه قطعه ای به عنوان تسمه تایم نبود و موتور درون سوز بدون این قطعه کار میکرد. موتوراحتراق درونی در قرن نوزدهم اختراع شده بود و تسمه تایم سالها بعد توسط کمپانی پنهارد روی موتور خوردو ها اضافه شد. کاربرد این قطعه راندمان کارکرد خودرو را به شدت افزایش داد. همچنین به میزان مصرف سوخت نیز کمک کرد و آنرا کاهش داد. بعد از آن و از سال ۱۹۵۶ در طراحی خودرو ها از تسمه تایم استفاده شد.

تسمه تایم اولیه از جنس پلاستیک بود که به مرور زمان دچار فرسودگی میشد و از بین میرفت. صاحبان خودرو مرتبا باید برای تعویض این قطعه به تعمیرگاه مراجعه میکردند. از این جهت این قطعه بعدا به شکل زنجیر تایم تغییر شکل داد. تفاوت بسیار زیادی بین زنجیر تایم و تسمه تایم وجود دارد.  عمر زنجیر تایم به اندازه عمر موتور است و تنها در برخی شرایط نیاز به تعمیر یا تعویش پیدا میکند. برای تعویض تسمه تایم بی ام و هم اصلا نگرانی وجود ندارد. زیرا این قطعه معمولا مقاوم و محکم است. برای تعمیر بی ام و و تعویض تسمه تایم معمولا مشتریان خیلی به ندرت به تعمیرگاه مراجعه میکنند. اگر میخواهید بدانید زمان تعمیر  بی ام و و تعویض این قطعه چه زمانی است بهتر است دفترچه خودرو را مطالعه بنمایید.

تعمیر تسمه تایم بی ام و

پاره شدن تسمه تایم 

یکی از بدترین تجربه ها برای صاحبان خودرو، پاره شدن تسمه تایم است. این اتفاق معمولا در حین رانندگی رخ میدهد و میتواند بسیار خطرناک باشد. پاره شدن تسمه تایم ممکن است به دلیل فرسودگی این قطعه باشد. اما گاهی هم به خاطر پاره شدن تسمه دینام و پمپ هیدرولیک و رفتن تسمه زیر تسمه رخ میدهد.

بهتر است هشدار تعمیرگاه بی ام و را جدی بگیرید و برای سرویس دوره ای BMW به تعمیرگاه تخصصی مراجعه نمایید. هرگز این موضوع را دست کم نگیرید چون همانطور که گفته شد میتواند بسیار خطرناک باشد. در صورت سهل انگاری تعویض تسمه تایم بی ام و هزینه زیادی روی دست شما خواهد گذاشت.

پاره شدن تسمه تایم مانع از عملکرد صحیح دریچه ها و باز و بست شدن آنها میگردد. در کنار آن سوپاپ و پیستون با یکدیگر برخورد میکنند و این مشکل با صدای زیادی همراه است. در برخی خودرو ها این مشکل فقط باعث خاموش شدن ماشین میشود. و در برخی دیگر از خودرو ها موجب کج شدن سوپاپ میگردد. کج شدن سوپاپ میتواند آسیب زیادی به خودرو وارد کند و شما مجبور به تعمیرات سنگین میشوید.

مطالعه مطالب بیشتر : 

تعمیر تخصصی بی ام و مدل ۷۵۰

تعمیر هوشمند بنز

تعمیر تخصصی بی ام و (BMW)

تعمیر تسمه تایم بی ام و تعمیرگاه مونیخ سرویس

تعمیر تخصصی بی ام و در تعمیرگاه مونیخ سرویس

اگر صاحب خودرو های لوکس ساخت کشور آلمان هستید میتوانید برای سرویس دوره ای بی ام و  و تعمیر به ما مراجعه کنید. تعمیرگاه مونیخ سرویس متخصص در امر تعمیر بنز، تعمیر پورشه و تعمیر ولوو پذیرای شما مشتریان عزیز می باشد. برای مشاوره و تماس با ما میتوانید از طریق لینک زیر اقدام نمایید.

One thought on “تعمیر تسمه تایم بی ام و”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *