تعمیرات تخصصی انواع خودروهای آلمانی، بنز، Bmw، پورشه و...

تعمیر بنز با دستگاه دیاگ

تعمیر بنز با دستگاه دیاگ تعمیرگاه تخصصی بنز تعمیرگاه مونیخ سرویس
12 دسامبر

تعمیر بنز با دستگاه دیاگ

تعمیر بنز با دستگاه دیاگ

تعمیر بنز با دستگاه دیاگ بسیار راحت تر است. دستگاه دیاگ یا دستگاه عیب یاب کمک شایانی به یافتن عیب خودرو و حل مشکلات این مدل میکند. دستگاه عیب یاب یا دیاگ برای همه خودرو ها و موتورهای شرکت مرسدس بنز تولید شده پس از سال ۲۰۰۰ میلادی قابل استفاده است. این دستگاه دارای نرم افزارهای WIS ( سیستم اطلاعات تعمیرات و تعمیرگاه) و DAS ( سیستم خودکار عیب یابی مرسدس بنز) و همچنین Star Finder (سیستم مدیریت حرکت) می باشد.

نحوه تعمیر بنز با دستگاه دیاگ به این صورت است که دستگاه باید به کامپیوتر خودرو وصل شود. دستگاه دیاگ یا عیب یاب خودرو دستگاهی الکترونیکی است که با کامپیوتر خودرو ارتباط برقرار میکند و با دریافت اطلاعات لازم از عیب خودر را به تعمیرکار نشان میدهد.

دستگاه دیاگ یک دستگاه جادویی نیست و در آخر این تعمیرکار است که عیب خودرو را پیدا میکند. در حقیقت کار با دیاگ هم کار یک تعمیرگاه تخصصی بنز است.

مطلب پیشنهادی : دلیل اهمیت تعمیرکار بنز چیست؟

تعمیر بنز با دستگاه دیاگ تعمیرگاه تخصصی بنز - مونیخ سرویس

اطلاعاتی که دیاگ از خودرو دریافت میکند چند دسته است: 

– کدهای تشخیص عیب سیستم انژکتوری 

-کدهای عملکردی موتور 

کدهای تشخیص عیب الکتریکی یا الکترونیکی در سیستم انژکتوری موتور شامل سنسورها و انژکتورها و سایر عملگرها میشوند. این عیوب را کامپیوتر خودرو تشخیص میدهد. کدها در حافظه کامپیوتر میماند و برای تعمیر با دستگاه دیاگ خوانده میشود. تعمیرکار در زمان تعمیر بنز کدها را با دستگاه دیاگ دریافت میکند و اما لزوما برای تعمیر بنز نیاز به تعویض قطعه نیست.تعمیر بنز با دستگاه دیاگ کار راحتی نیست و باید حتما در تعمیرگاه تخصصی بنز انجام گیرد.

از عیوب رایج در سیستم های انژکتوری، عیوب مونتاژی می باشد. ممکن است مشکل خودرو اشتباه تشخیص داده شود. مثلا کانکتور یکی از سنسورها شل شده باشد و سنسور تعویض گردد. کانکتور را روی سنسور جدید محکم میکینم و میفهمیم در حقیقت عیب از سنسور اولیه نبوده. در این حالت عیب اشتباه تشخیص داده شده و هزینه اضافی از صاحب خودرو دریافت شده است.

کارخانه های خودروسازی موظفند برای تمامی خودرو های تولیدی دستگاه دیاگ مربوطه را تهیه کنند و در اختیار تعمیرکاران بنز و مراکز سرویس خودرو قرار دهند. پس خودرو بنز دستگاه دیاگ مخصوص خود را دارد که نمیتوان آنرا برای سایر خودرو ها استفاده کرد. تعمیر بنز با دستگاه دیاگ مخصوص خود بنز امکان پذیر است.

کد عیب یابی در خودرو ها به وسیله دستگاه دیاگ 

هر خودرو  کد عیب یابی مخصوص خود را دارد. در  طراحی از کدهای مختلفی برای تبادل اطلاعات بین دستگاه دیاگ و کامپیوتر خودرو استفاده شود. برای خودرو های متفاوت تولیدی یک کارخانه نیز کدها متفاوت هستند. در تعمیرگاه تخصصی بنز این کار توسط تعمیرکار ماهر و مجرب انجام میگیرد.

مطلب پیشنهادی : تعمیرگاه تخصصی بنز با بهترین خدمات

تعمیر بنز با دستگاه دیاگ تعمیرگاه تخصصی مونیخ سرویس

تعمیر بنز با دستگاه دیاگ چگونه است ؟

دستگاه دیاگ در هر خودرو ممکن است جای مخصوص برای نصب خود را داشته باشد. مثلا در سمند یا پژو ۴۰۵ زیرکاپوت نصب میشود. اما برای تعمیر بنز اتصال به دستگاه عیب یاب آنرا به کانکتور عیب یابی متصل میکنند. پس از برقراری ارتباط بین دیاگ و کانکتور کامپیوتر خودرو باید روشن باشد. پس سوئیچ باز میشود اما استارت لازم نیست و نیازی به روشن شدن خودرو وجود ندارد. پس از برقراری کامل ارتباط پیامی روی صفحه می آید و نشان میدهد ارتباط برقرار است. این ارتباط نباید بیش از ۱۵ ثانیه طول بکشد.

حالا عیب یابی خودرو آغاز میشود. کامپوتر خودرو کدهای خطا را میفرستد و تعمیرکار شروع به خواندن کد میکند. این کار باید با هوشمندی و مهارت انجام گیرد. کدهای خطا را باید جامع در نظر گرفت. مجموع چند کد خطا میتواند نشان دهنده یک ایراد عمده باشد. دستگاه عیب یاب یه تنهایی نمیتواند عیوب را تشخیص دهد و حتما نیاز است یک تعمیرکار خبره کدها را بخواند. در غیراین صورت عوب مرکب تشخیص داده نمیشودو هزینه زیادی برای صاحب خودرو به همراه دارد.

مطلب پیشنهادی : راه تشخیص تعمیرگاه بنز خوب از بد

تعمیر تخصصی بنز در تعمیرگاه تخصصی 

بنز یکی از معروف ترین برندهای خودرو در دنیا می باشد. بسیاری از طرفداران بنز، آنرا با کیفیت ترین خودوساز دنیا میدانند. بنز در کنار رقیبانی چون BMW و فولس واگن به عنوان پرفروش ترین برندهای خودرو تولید شده در جهان شناخته میشود.

باید در نظر داشت که یک خودرو با کیفیت، پیچیدگی های خاص خود را نیز داراست. پس برای تعمیر بنز باید از تعمیرکار تخصصی کمک گرفت. در یک تعمیرگاه تخصصی بنز شناخت مشکلات و پیداکردن عیب بنز برای تعمیرکاران راحت تر است.

در تعمیرگاه مونیخ سرویس تعمیر خودروهای لوکس بنز و  بی ام و ، پورشه و ولوو به علاوه دیگر ماشین های تخصصی ساخت کشور آلمان فعالیت درخشانی دارد. میتوانید برای تعمیر بنز خود با همکاران ما در تماس باشید.

1 thoughts on “تعمیر بنز با دستگاه دیاگ”

  1. خیلی مطلب خوبی بود! تعمیر با دستگاه دیاگ خیلی رایج نیست تو هر تعمیرگاهی و خوبه که بدونن اگه استفاده کنن هم کارشون زودتر راه میفته و هم آسیب کمتری به خودرو میرسه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *