تعمیرات تخصصی انواع خودروهای آلمانی، بنز، Bmw، پورشه و...

تعمیر جعبه دنده ی خودرو مرسدس بنز

تعمیر جعبه دنده ی بنز
7 جولای

تعمیر جعبه دنده ی خودرو مرسدس بنز

تعمیر جعبه دنده ی بنز 

زمانی شما به تعمیر جعبه دنده ی بنز نیاز پیدا میکنید که با خودرو خود به اندازه کافی رانندگی کرده باشید .اما گیربکس خودروی بنز شما نیاز به تعویض دارد ؟ شاید با تعمیر گیربکس بنز شما مشکل حل شود.

ما در تعمیرگاه تخصصی بنز ، مشکلات گیر بکس شما را توسط افراد فنی و متخصص بررسی کرده و میزان آسیب را تخمین میزنیم.بدنیست برای اطلاع از تعمیر گیربکس بنز ، تعمیر بنز اطلاعاتی را بدست آورید.پس با ما همراه شوید و مقاله ی زیر را بخوانید.

تعمیر جعبه دنده خودرو

گیر بکس یا جعبه دنده چیست؟

در وسایل نقلیه گیر بکس یا همان جعبه دنده یکی از مهم ترین اجزا میباشد. از لحاظ اهمیت بالای گیربکس ، شاید بتوانیم این قسمت را در جایگاه موتور خودرو قرار دهیم.اما دلیل مهم بودن گیربکس چیست ؟

یکی آنکه هر موتوری دور محدودی دارد و بیشتر از آن نمیتواندکار کند و دیگری حرکت دورانی مشخصی است که هر موتوری با حداکثر دور خود میتواند ایجاد کند.

گیربکس (سیستم انتقال قدرت به موتور) ، عملکرد خاصی دارد که به وسیله آن میزان معینی از دور موتور با استفاده از چرخ دنده های مختلف و سرعت های متفاوت، به همه ی چرخ های خودرو منتقل می شود. در نتیجه این عمل باعث میشود قابلیت کنترل نیرو و سرعت وسیله بالاتر برود.

گیربکس در وسیله نقلیه باعث میشود تا راننده بدون بالا بردن بیش از حد دور موتور ، آن را در حالت دلخواه و مورد نظر خود تنظیم نماید.

تفاوت دنده سنگین و دنده ی سبک در قطر و اندازه ی آن میباشد.قطر دنده سنگین بزرگتر از دنده سبک است.دنده سنگین قدرت بالایی دارد ولی سرعت آن کم است و دنده سبک درست برعکس عمل میکند.

پس سیستم انتقال قدرت به چرخ ها یا همان گیربکس وسیله ضروری در خودرو به حساب میاید.

علائم نشان دهنده تعمیر گیر بکس

گیربکس خودرو مرسدس بنز شما چه زمانی نیاز به تعمیر دارد؟

۱. دنده عوض نمیشود: گاهی رخ داده است که به ماشین خود استارت می زنید، اما چرخ دنده حرکت نمی کند – این علامت از مشکلات گیربکس در ماشین شما است. اگر چرخ دنده گیر کرده باشد، شاید دلیلش عدم وجود روغن در قطار چرخ دنده باشد،و زمانی هم، کابل های تغییر نیاز به تنظیم مجدد دارند.

۲. نشتی روغن : روغن یا مایع گیربکس اتوماتیک (ATF) در خودروی بنز شما ، می تواند در سیستم شما بسیار مهم باشد. اگر نشتی داشته باشد و شما توجهی نکنید ممکن است به تعویض گیر بکس بنز خود نیاز  پیدا کنید و مشکلات بزرگتری به همرا بیاورد. مایع قرمز رنگ است و می تواند به راحتی قابل شناسایی باشد. سطوح مایع گیربکس را به طور مرتب بررسی کنید و از سالم بودن آن اظمینان حاصل کنید تا وسیله نقلیه شما مانند یک خودرو جدید کار کند.

۳. سر و صداهایی از موتور شنیده میشود: مشکلات مربوط به گیربکس وسیله نقلیه اغلب منجر به صدای عجیب از موتور می شوند. اگر چنین سر و صداهایی از موتور شنیدید، فورا آن به تعمیرگاه تخصصی بنز ببرید.

۴. بوی سوختگی حس میشود: مواقعی وجود دارد که مایع گیر بکس بیش از اندازه گرم میشود که بوی سوختگی ازهمین جا نشئت میگیرد. این موضوع باعث افزایش اصطکاک در قسمت های متحرک می شود و میتواند به طور غیر قابل جبرانی به آنها آسیب برساند. برای تعمیر جعبه دنده بنز خود و یا یک چکاپ ساده به تعمیرگاه تخصصی بنز مراجعه کنید.

بیشتر بدانیم : علائم خرابی گیربکس بنز چیست ؟

تعمیر جعبه دنده خودرو

انواع کلاس های خودروی بنز

مرسدس بنز یکی از خودروهای محبوب در صنعت خودرو سازی میباشد.میتوان گفت این نوع خودرو در میان دیگر رقبا حرف اول را در کیفیت و عملکرد میزند.بنز یکی از پیچیده ترین نام گذاری انواع را در جهان دارد.خودروها و محصولات متفاوت در یک کلاس بنز با اعداد و ارقام از هم متمایز میشوند.

اما یکسری کلاس ها میباشند که تقسیم بندی اصلی روی آنها صورت میگیرد.و بقیه حروف کنار آنها مشتقات به حساب می آیند.کلاس های خودرو بنز با ترکیب یک تا سه حرف نشان داده میشوند و اعداد کنار آن ها نشانگر حجم موتور در خودرو است.برخی از این کلاس ها را باهم بررسی میکنیم:

کلاس E : E حرف اول کلمه اقتصادی است . بنز در این کلاس سدان فول سایزارائه میدهد.این نوع از بنز اقتصادی ترین نوع از نظر مصرف سوخت میباشد.

کلاس C : اقتصادی ترین نوع بنز زیر مجموعه کلاس سی میباشد.کلا س سی ابتدا در قالب یک سدان و استیشن دیده شد.

کلاس S : پرچم دار کنونی کلاس های بنز همین نوع از بنز میباشد .هم از لحاظ خلاقیت و هم از لحاظ فناوری بسیار لوکس میباشد.

اما اگر در کنار این کلاس ها کلمه L بکار برده شود به این معنی است که این خودرو ی بنز بسیار لوکس  در اندازه بزرگ تولید میشود.

بیشتر بدانیم : تفاوت مدل های بنز

تعمیر جعبه دنده خودرو

گیربکس های خودروی بنز

شرکت بنز ، از گیربکس های مختلفی در تولید خودروهای خود استفاده میکند. که تعمیر جعبه دنده ی بنز ، برای هر کدام  نیاز به فنی کار مربوط میباشد. در اینجا تعمیر جعبه دنده ی بنز را بررسی میکنیم:

گیربکس بنز کلاس E : این شرکت تولید کننده بنز اولین بار در سال ۲۰۱۹ از این گیربکس های ۹ سرعته در خودروهای کلاس E  استفاده کرد.این گیربکس ها به دفعات در کامپیوتر شبیه سازی شده اند و سپس طراحی و به اجرا در آمدند.

گیربکس بنز کلاس C : ما در تعمیرگاه تخصصی بنز  تعمیر جعبه دنده ی بنز ها ی مختلف کلاس c و مشتقات آن را کار کرده ایم.

گیربکس بنز کلاس S : جعبه دنده ای که به بهترین شکل ممکن توزیع وزن پشت خودرو را به عهده گرفته است . اس ۵۰۰ و اس ۳۵۰ از جمله مدل هایی است که ما برای تعمیر گیربکس آن ها تعمیرکار فنی و قابل اعتماد داریم.

بیشتر بدانیم : تعمیر گیربکس بنز

 

تعمیر جعبه دنده ی خودرو

تعمیر جعبه دنده خودرو

برای تعمیر گیربکس بنز خود چگونه عمل کنیم؟

اگر شما به سالم ماندن خودرو ی بنز خود اهمیت میدهید و نمیخواهید خودروتان با مشکلات فنی جدی مواجه شود پس حتما خودروی خود را برای چک کردن به تعمیر گاهی قابل اعتماد ببرید.

افراد متخصص و کاربلد تیم مونیخ سرویس در کنار شما میباشد تا با بهترین کیفیت و کمترین هزینه تعمیرگیر بکس بنز شما را برعهده بگیرد و شما را از بابت سالم بودن گیربکس خودروتان مطمئن کند.همین حالا با ما تماس گرفته و تعمیر جعبه دنده ی خودرو خود را به ما بسپارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *